Novi prostori Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov
V Zdravstvenem domu Postojna bomo s preureditvijo prostorov zagotovili celoten obseg izvajanja programa Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov
Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki v okviru Zdravstvenega doma dr. Franca Ambrožiča Postojna deluje od leta 2020, je regionalnega pomena, storitve pa nudi tudi pacientom širše regije. Center obiskujejo uporabniki iz različnih koncev Slovenije, predvsem pa iz občin Postojna, Pivka, Ilirska Bistrica, Cerknica, Loški potok, Loška dolina, Logatec in Idrija. Na območju koprske enote ZZZS, poleg postojnskega zdravstvenega doma, tovrstni program izvaja namreč le še Zdravstveni dom Piran. Po programu dejavnost v Postojni izvaja 14 zaposlenih iz različnih področij dela (specialist pedopsihiatrije, specialist klinične psihologije, psihologi, specialni pedagog, logoped, delovni terapevt, socialni delavec in diplomirani medicinski sestri). Čakalne dobe za zdravstvene obravnave v CDZOM Postojna so od leta in pol za napotnice s stopnjo nujnosti »zelo hitro«, do nekaj več kot dve leti za napotnice s stopnjo nujnosti »redno«, kar kaže na porast potreb po zdravstvenih storitvah na področju duševnega zdravja otrok in mladostnikov.
Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v Postojni zaradi prostorske stiske in kadrovskega primanjkljaja do sedaj še ni deloval v polnem obsegu, k temu bo prispevala investicija h kateri sta pristopili občini Postojna in Pivka.
»Z izvedbo projekta, ureditvijo prostora za delo v manjših skupinah ter vzpostavitvijo dodatnih šestih ambulantnih prostorov, ki bodo ustrezali normativom za delo kliničnih psihologov, specialnega pedagoga, socialnega delavca, kliničnega logopeda ter logopeda, bo zagotovljeno izvajanje dejavnosti Centra v celotnem obsegu. Prostori, ki bodo zagotovili ustrezno in pravočasno obravnavo otrok in mladostnikov na področju duševnega zdravja, bodo urejeni v neposredni bližini že delujočega Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kar bo omogočalo vsakodnevno timsko delo strokovnih delavcev, ki se med seboj povezujejo v strokovne time. Do Centra bo omogočen tudi ustrezen dostop za gibalno ovirane uporabnike. Izvedba projekta je glede na potrebe v okolju, predvsem pa strokovni vidik in pomen kakovostne obravnave otrok in mladostnikov na področju duševnega zdravja, zagotovo ena izmed naših prioritet in zavez, zatorej smo veseli sodelovanja z občinama, ki sta prepoznali nujnost izvedbe le-tega.« Prim. Irena Vatovec, dr. med., spec. druž. med., direktorica ZD Postojna
Župan Občine Postojna Igor Marentič in župan Občine Pivka Robert Smrdelj sta z direktorjem podjetja Adaptacije – vzdrževanje d.o.o. Miranom Mihaličem, ki bo izvajalec gradbeno obrtniških del pri ureditvi ambulantnih prostorov za izvajanje programa Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov, podpisala pogodbo v vrednosti 158.037 € brez DDV oziroma 192.805 € z DDV. Rok za izvedbo teh del je 45 dni po uvedbi v delo, ki bo izvedena v osmih dneh po podpisu današnje pogodbe. Glede na določila bodo torej gradbeno-obrtniška dela v Zdravstvenem domu Postojna zaključena do konca septembra, nato sledi v prostorih še vzpostavitev opreme, kar ni predmet današnjega podpisa pogodbe. Polno delovanje Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov bo v Postojni zaživelo ob zaposlitvi manjkajočega kadra.
Ocenjena vrednost celotne izvedbe projekta, ki poleg obnove, vključuje tudi pripravo dokumentacije in nabavo opreme ter nadzor, znaša skupno 218.459 € brez DDV oziroma 266.520 € z DDV. Občini Postojna in Pivka bosta s projektom kandidirali za pridobitev sofinancerskih sredstev, skladno s sprejetim sklepom Vlade RS v letu 2023 (25.5.2023) o pogojih sofinanciranja investicij na primarni ravni zdravstvene dejavnosti, pri čemer pa načrtovani prihodki iz tega naslova za Občino Postojna znašajo 118.390 € in za Občino Pivka 56.134 €. Lastna udeležba Občine Postojna pri sofinanciranju izvedbe projekta je načrtovana v višini 69.107 €, lastna udeležba Občina Pivka pa je načrtovana v višini 22.889 €.
Foto atelje Postojna